2008-01-25

Moje spojrzenie na nasza-klasa.pl i żałoby narodowe

Paranoje z danymi osobowymi zaczynają być męczące. Naprawdę... Hakerzy z hacking.pl podali "genialny" sposób na przechwycenie danych, co z tego że te dane są dostępne publicznie? Hmm... Śmierdzi mi to Gorionem ;) On też się włamał wchodząc na publiczną stronę... IMO nasza-klasa.pl nie powinna odpowiadać za głupotę użytkowników, przecież nie muszą podawać imienia czy nazwiska, jeśli znajomy będzie chciał odnaleźć Basię z 3a, to przecież nie musi znać jej pełnego nazwiska, wystarczy że wejdzie na stronę 3a... Po co podawać swój telefon? To nie ma sensu, znajomi będą go mieli, zapomnianym znajomym możesz wysłać go mailem, czy chociażby przez GG, który nie jest bezpieczny. Fajna furora, ale nie oryginalna, po prostu w USA ten pomysł się nie przyjął. Ale już był! Więc to czysty przypadek że taki pomysł tutaj zrobił furorę...

Drugą przyczyną tej notki są żałoby narodowe, których w ostatnich czasach mamy dość dużo. W czasie istnienia Rzeczypospolitej było tylko 16 żałób narodowych, z czego aż 10(czyli 62.5%) pochodzi z ostatnich 10 lat. Co więcej, 4 z nich to żałoby naszego aktualnego prezydenta Lecha Kaczyńskiego, czyli aż 25%. Co ciekawe, wszyscy odwalają teatrzyk, jaka to tragedia(nie żebym nie współczuł rodziną poległych[*]), a pan z pewnej reklamy dalej rozbija swoje pomarańczowe samoloty... Czy to nie(delikatnie mówiąc) głupie? Albo wszyscy odwalajmy teatrzyk, albo
nikt... IMHO należy się kara dla właścicieli reklamy.

Niech Pan czuwa nad duszami poległych... [*]

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

ja przeczytałem twoje WSZYSTKIE posty od poczatku do końca... czytam je i jak je czytam to mam wrażenie jakbym to ja mówił, bo myślę TO SAMO! Nie trzeba nigdzie nic poprawiać nawet w przyszłośći :P ale wolę pozostać anonimowy :D

Anonimowy pisze...

Co do naszej klasy - byl juz niejeden taki pomysl za granica i raczej sie chyba przyjelo. Co oczywiscie nie zmienia faktu ze podawanie danych osobowych to dziwny pomysl. Tym dziwniejszy ze potem ludzie dziwia sie skad ktos tyle o nich wie :D. Niestety wiekszosc uzytkownikow tych serwisow jest zdeka nieuswiadomionych. Zaloze sie ze gdybys porozsylal linki z podrobionymi stronami logowania sie umieszczonymi na twoim serwie to jakies 90 % by to lyknelo ;/ masakra

Co do zaloby narodowej zgadzam sie w 100%. Dodam jeszcze ze najsmutniejsze w tym wszystkim jest to, ze media zajebiscie zarabiaja na takim "show" - a glupie masy podniecaja sie tym. Ile razy widze takie "pokazy" w tv mam ochote wywalic telewizor za okno.

Anonimowy pisze...

Tak samo jak śmierć oficerów pod Katyniem tak samo śmierć tylu wybitnych osób pod Mirosławcem jest wielką tragedią. Jednak widzę, że nie wszyscy są dość doświadczeni przez życie aby zdawać sobie sprawę z jej wielkości.

ViruS pisze...

Zupełnie się zgadzam z tym artem, zarówno w sprawie NK jak i załób narodowych, nieraz dziennie w Polsce ginie kilka razy więcej osób niż w tym samolocie, dlaczego wiec na co dzień nie ma żałoby narodowej ?? warto też zauważyć że ta żałoba ogłoszona w piątek (o ile się nie myle) zepsuła studniówki maturzystom. Tak samo jak Nikow, nie żebym nie miał szacunku do poległych i ich rodzin, ale z tą żałobą to lekka przesada